رقابت‌های کشتی آزاد جایزه بزرگ جام تختی ـ تهران
عباس طحان نشان طلای 96 کیلو را برگردن آویخت/ بختیاری و اسلامی بر سکوی سوم

خبرگزاری فارس: عباس طحان از ایران با برتری مقابل کشتی گیر گرجستانی در دیدار فینال وزن 96 کیلو نشان طلای رقابت های کشتی آزاد جایزه بزرگ فیلا جام تختی را بر گردن آویخت.

خبرگزاری فارس: عباس طحان نشان طلای 96 کیلو را برگردن آویخت/ بختیاری و اسلامی بر سکوی سوم

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، در ادامه سی‌و‌دومین دوره از رقابت‌های کشتی آزاد جایزه بزرگ جام جهان پهلوان تختی که از ساعت 13 امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی آغاز شده است نفرات برتر وزن 96 کیلو معرفی شدند.

در دیدار فینال این وزن عباس طحان از ایران در 2 تایم و با نتیجه یک بر صفر (کلینچ) و 3 بر یک از سد الیزبار اودیکادزه از گرجستان گذشت و نشان طلا را بر گردن آویخت.

مدال های برنز این وزن نیز به اباذر اسلامی و الیاس بختیاری از ایران رسید.

* رده بندی وزن 96 کیلو به شرح زیر است:

1- عباس طحان از ایران 2- الیزبار اودیکادزه (گرجستان) 3- اباذر اسلامی و الیاس بختیاری (ایران) 5 - سعید زرینی (ایران) و اسلام گادجیف (روسیه)

در سی‌و‌دومین دوره این رقابت‌ها به کشتی‌گیران اول تا سوم وزن‌های هفتگانه به ترتیب 4 هزار، 3 هزار و 1500 دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود. به تیم‌های اول تا سوم  نیزبه ترتیب 6، 4 و 3 هزار دلار تعلق می‌گیرد.

دیدارهای ۴ وزن دوم هم فردا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م


  • آخرین ویرایش:-

به همت جهاد دانشگاهی اردبیل
کارگاه استقرار نظام پیشنهادی در دستگاه‌های دولتی برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نخستین کارگاه استقرار نظام پیشنهادی در دستگاه‌های دولتی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: کارگاه استقرار نظام پیشنهادی در دستگاه‌های دولتی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این برنامه که عصر امروز و با حضور معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور برگزار شد، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: برگزاری چنین کارگاهی ضروری به نظر می‌رسید تا مدیران و کارشناسان ما با اهداف و سیاست‌های این مجموعه آشنا شوند.

اکبر قاسمی تصریح کرد: انتظار می‌رود نتیجه این کارگاه اجرای طرح استقرار نظام پیشنهادات در دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی خدمت‌رسانی آسان به مردم را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح در دستگاه‌های اجرایی شاهد افزایش کیفیت خدمات‌رسانی و سود بیشتر می‌باشیم.

قاسمی در ادامه خاطر نشان کرد: با استقرار نظام پیشنهادی در دستگاه‌های دولتی از 19 سال پیش به تدریج و در دو مرحله برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها ابلاغ شده و جهاد دانشگاهی نیز پیشرو در این زمینه تاکنون به وظیفه و رسالت خود عمل کرده است.

این مسئول از این مجموعه به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی تأثیرگذار یاد کرد و ادامه داد: آن چه که در نظام پیشنهادی در دستگاه‌های دولتی یک اصل است توجه به خواسته مردم به ویژه ارباب رجوع در رفع مشکلات و معایب نظام اداری است.

به گزارش فارس، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل استقرار این نظام را به حل بسیاری از مشکلات بروکراسی اداری و مجموعه‌های پیچیده مدیریتی کمک کرده و سبب می‌شود بسیاری از امور در نظام اجرایی تسهیل شود.

قاسمی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در سال‌های اخیر و با رفع بسیاری از نواقص و راهکارهای مؤثر اجرایی روند نظام اداری و پاسخگویی به ارباب رجوع شکل و ساختار واقعی و حقیقی گرفته و شاهد کاهش دغدغه‌ها و نگرانی‌های بسیاری در این حوزه هستیم.

در پایان این کارگاه شرکت‌کنندگان با نحوه صحیح و درست عملکرد نظام پیشنهادی در دستگاه‌های دولتی آشنا شدند.

انتهای پیام/ی20


  • آخرین ویرایش:-

رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد
افزایش 15 درصدی پرونده‎های ارجاع شده به دیوان عدالت اداری

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دادخواست‌های ارجاع داده شده به دیوان عدالت اداری سال جاری رشد 15 درصدی داشته است.

خبرگزاری فارس: افزایش 15 درصدی پرونده‎های ارجاع شده به دیوان عدالت اداری

حجت‎الاسلام محمد جعفر منتظری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این افزایش ورودی پرونده‎ها به دلیل این نیست که تمام شکایت‎ها پذیرفته می‎شود و شاید تنها 50 درصد پرونده‎های ارجاعی تخلف باشد اما ورود این همه پرونده به دیوان عدالت اداری بار سنگینی را برای این نهاد به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ادارات تلاش کنند که مسائل را درون سازمان خود برطرف کنند، خاطرنشان کرد: هر پرونده‎ای که وارد دیوان اداری می‎شود هم برای ما، هم اداره مورد نظر و مردم زحمت بسیاری را به همراه دارد، لذا دستگاه حتی‎المقدور با رعایت موازین و حقوق مردم سبب شوند که شکایت مردم کمتر شود و بهتر پاسخگو باشند.

حجت‎الاسلام منتظری در خصوص اینکه کدام دستگاه‎ها بیشترین پرونده ارجاعی را داشته است، اذعان کرد: مطمئنا هر دستگاهی که با مردم بیشتر کار داشته باشد شکایات بیشتری را خواهند داشت اما نمی‎توان اسم دستگاه را در این مورد بیان کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری از دستگاه‎ها خواست تا تعامل بیشتری با مردم داشته باشند و بخشی از مسائل را با تعامل حل کنید تا حقوق مردم رعایت شود.

وی بیان کرد: بحث استخدام، بیمه و حقوق کار و کارگری را بیشترین پرونده‎های فرستاده شده به دیوان عدالت اداری را تشکیل می‎دهد.

رئیس دیوان عدالت اداری راه‎اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری و ارتقای سطح خدمات یارانه‎ای در برخی از بخش‎های قضایی را از خدمات ارائه شده برای تسهیل و دسترسی مردم به دیوان عدالت اداری برشمرد و یادآور شد: البته با تصویب قانون جدید نیز ابلاغ‎های صورت پذیرفته از طریق اینترنتی نیز قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ابلاغ‎های اینترنتی که الان صادر می‎شود قانونی نیست، تاکید کرد: قانون جدید در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است که امید این را داریم با تصویب این قانون از سال آینده شاهد ابلاغ های اینترنتی باشیم.

انتهای پیام/آ20


  • آخرین ویرایش:-
شنبه 20 اسفند 1390  08:50 ب.ظ
توسط: مینا ب

امام جمعه کنگان:
بر سر درب ادارات عکس شهدا نصب شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: بر سر درب ادارات عکس شهدا نصب شود تا مدیران و کارکنان بدانند که باید حافظ خون شهداء و آرمان‌های بزرگ آنها باشند.

خبرگزاری فارس: بر سر درب ادارات عکس شهدا نصب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی ظهر امروز در دیدار و نشست صمیمی با پرسنل بنیاد شهید و تعدادی از خانواده شهداء، جانبازان و آزادگان کنگان اظهار داشت: شهدا و ایثارگران در راستای حفظ ارزش‌های والای اسلامی زحمت کشیدند و باید از خون شهدا پاسداری کنیم و ترویج ارزش‌ها و همچنین خدمت به مردم مهم‌ترین مسئله در پاسداشت یاد شهداست.

وی افزود: یکی از افتخارات مسئولین و کارکنان بنیاد شهید در کشور خدمت به خانواده معظم شهداء، جانبازان و آزادگان است.

امام جمعه بندر کنگان خاطرنشان کرد: البته تکریم این عزیزان منوط به بنیاد شهید تنها نیست بلکه وظیفه‌ای همگانی است؛ چرا که جانبازان و آزادگان اسناد شرف و عزت ایران اسلامی‌اند.

وی با تاکید بر خدمت صادقانه به خانواده معظم شهداء، جانبازان و آزادگان خطاب به کارکنان بنیاد شهید گفت: نکند خدایی ناکرده ارائه خدمات توام با منت باشد.

محمودی شهادت را از بزرگترین الطاف الهی دانست و با بهره‌گیری از روایات بیان کرد: شهادت از بزرگترین الطاف الهی بر انسان‌های شایسته است و باید همه به امید وصول به آن همت و تلاش مضاعف در بندگی خدا و خدمت‌رسانی به مردم کنیم.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با تاکید بر تکریم خانواده شهداء،جانبازان و آزادگان و ایثارگران گفت: نباید  مشغله کاری و مشکلات روزمره موجب غفلت و کوتاهی در رسیدگی به این بزرگواران شود.

وی با اشاره به تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه مطالعه وصیت‌نامه شهداء اذعان داشت: وصیت‌نامه امام و شهداء به تعبیر رهبر معظم انقلاب منشور معنوی انقلاب است.

محمودی یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم در سر درب ادارات عکس شهداء نصب شود تا مدیران و کارکنان یادشان باشد که باید حافظ خون شهداء و آرمان‌های بزرگ آنها باشند.

انتهای پیام/ی20


  • آخرین ویرایش:-

با فولاد مذاکره نکرده ام
ویسی: می‌توانستیم یک امتیاز از ذوب‌آهن بگیریم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: می‌توانستیم یک امتیاز از ذوب آهن بگیریم.

خبرگزاری فارس: ویسی: می‌توانستیم یک امتیاز از ذوب‌آهن بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالله ویسی پس از شکست 2 بر یک برابر ذوب آهن گفت: بازی خوب و جوانمردانه‌ای بود البته می‌توانست برنده نداشته باشد و مساوی تمام شود و ما هم یک امتیاز از ذوب آهن بگیریم ولی شرایط به گونه‌ای شد که باختیم. با این نتیجه ذوب آهن از روزگار نامناسب‌اش فاصله گرفت و به وضعیت آرمانی نزدیک شد.

وی در مورد اینکه در چند سال اخیر هیچ گاه برابر ذوب آهن پیروز نبوده گفت: دقیقا همینطور است. من 3 بار با ذوب آهن بازی کردم که نتوانستم این تیم را شکست بدهم. دلیلش را نمی‌دانم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. امیدوارم در آینده این طلسم شکسته شود.

سرمربی صبا در مورد وضعیت این تیم تا پایان فصل گفت: انسان به امید زنده است. ما 27 هفته در بالای جدول بودیم و در 7 هفته پایانی هم در بالای جدول باقی خواهیم ماند. زمانی که من سرمربی صبا شدم همه انتظار داشتند این تیم را با پاداش از خطر سقوط نجات دهند اما خدا کمک کرد و وضعیت تیم ما خوب بود.

ویسی در مورد عملکرد حامد لک دروازه بان صبا گفت: ما دنبال مقصر نیستیم. در باخت و پیروزی همه مقصر هستیم زیرا یک تیم هستیم و او هم یکی از بازیکنان تیم ما بود.

وی در مورد علت بی حاشیه بودن صبا گفت: صداقت رمز اول موفقیت صبا است به بازیکنان گفتم نباید به هم دروغ بگویند و شرافت را زیر سؤال ببرند. با وجود آنکه تاکنون فقط 20 درصد از مبلغ قرار دادها پرداخت شده اما بازیکنان ما حرفی نمی‌زنند. در ادامه هم وضعیت هم به همین گونه خواهد بود من در هر تیمی که باشم همین ویژگی‌ را خواهم داشت.

سرمربی صبا در مورد اینکه در این تیم همه برای عنایتی بازی می‌کنند و توپ را به او می‌دهند گفت: در همه تیم‌های بزرگ دنیا هم اوضاع به همین گونه است. در بارسلونا همه سعی می‌کنند توپ را به مسی برسانند تا او گلزنی کند. ما هم وقتی مهاجمی مثل رضا عنایتی داریم همه تلاش می‌کنند که توپ را به او برسانند و همه هم در پیروزی تیم سهیم هستند.

وی در مورد گروه بندی تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی گفت: قرعه خیلی خوبی بود هر چند که اگر با استرالیا و ژاپن هم گروه می‌شدیم باز هم باید آنها را می‌بردیم زیرا می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم. من می‌گویم ای کاش به جای ازبکستان با یک تیم عربی دیگر هم گروه می‌شدیم. هر چند ازبکستان اکنون 5 بازیکن محروم دارد و امیدوارم تیم ما مستقیم به جام جهانی برود.

ویسی در مورد شایعه حضورش در فولاد گفت: تا حالا با هیچ باشگاهی صحبت نکردم و انتخاب اول من صبای قم است مگر آنکه شرایط به گونه‌ دیگری رقم بخورد.

سرمربی صبا در مورد دلیل حضورش در سالن فوتسال و دیدن بازی گیتی پسند اظهار داشت: من به چند دلیل به این سالن رفتم اول اینکه زمانی که در اصفهان بودم در این سالن‌ها زیاد حاضر می‌شدم ضمن اینکه افضل از دوستان خوب من است و کربکندی هم که مدیر تیم‌های پایه گیتی پسند است از اساتید من بوده و به او ارادت دارم و برای دیدنش به سالن رفتم.

وی در مورد اینکه آنچه که در بازی گیتی پسند و پرسپولیس دید طبیعی بود یا نه گفت: عادی به نظر نمی‌رسید، شاید لغزش‌هایی بوده است زیرا وقتی ماهان گل می‌خورد گیتی پسند گل می‌زد.

انتهای پیام/م


  • آخرین ویرایش:-

فرماندار اردکان:
30 مرکز اسکان برای مسافران نوروزی در اردکان پیش‌بینی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار اردکان گفت:30 مرکز اسکان شامل مراکز مذهبی و آموزشی برای مسافران نوروزی در اردکان پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری فارس: 30 مرکز اسکان برای مسافران نوروزی در اردکان پیش‌بینی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، احمد کمالی عصر امروز در چهارمین نشست ستاد تسهیلات نوروزی با بیان جایگاه نوروز در بین ایرانیان اظهار داشت: بهار فصل زنده شدن دوباره زمین و فرصتی برای بروز و رویش خصلت‌های پسندیده انسانی است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در اردکان اندیشیده شده است، افزود: در ایام نوروز امسال 30 مرکز اسکان شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها آماده استقرار و پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی در شهرستان اردکان خواهند بود.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با مدنظر قرار دادن شرایط خاص این شهرستان به عنوان مدخل ورودی استان و مسافرپذیر بودن اردکان به ویژه در ایام نوروز بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استقرار شش کمپ گردشگری برای معرفی آثار و ابنیه تاریخی اردکان، علاوه بر اسکان و پذیرایی مسافران، استقبال فرهنگی نیز از آنان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای آموزش دیده در کمپ‌های گردشگری عنوان کرد: 40 نیروی آموزش دیده که دارای کارت بلد محلی بوده و دوره‌های آموزش اردکان شناسی را سپری کرده‌اند، وظیفه راهنمایی و معرفی آثار و ابنیه تاریخی به مسافران نوروزی را بر عهده خواهند داشت.

فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: حدود 100هزار نسخه اقلام و هدایای فرهنگی شامل برشور، کتابچه، آویز تزئینی، مجله و کیف برای مسافران در نظر گرفته شده که در ایام نوروز بین آنان توزیع خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در ادارات عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به ویژه آموزش و پرورش، شهرداری اردکان، بخشداری‌ها، میراث فرهنگی، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی و راهور اظهار امیدواری کرد: با تلاش همه‌جانبه و تغییر جلوه شهر در ایام عید به استقبال مسافران نوروزی رفته و ضمن ثبت خاطراتی خوش در اذهان مسافران، شهرستان اردکان را همچون همیشه در ذهن مردم ایران ماندگار کنیم.

انتهای پیام/ش20


  • آخرین ویرایش:-
شنبه 20 اسفند 1390  08:50 ب.ظ
توسط: مینا ب

طی مراسمی
فعالان عرصه فضای سبز تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در مراسمی از فعالان توسعه فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس تجلیل شد.

خبرگزاری فارس: فعالان عرصه فضای سبز تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این مراسم که بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس و همچنین برخی از صنعتگران این استان برگزار شد از 27 نفر از صنعتگران و مدیرانی که در زمینه توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی فارس تلاش‌های موثری در سال جاری داشته‌اند با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

این افراد در زمینه توسعه فضای سبز در واحدهای صنعتی و همچنین محیط شهرهای صنعتی اقدامات موثری را انجام داده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت فضای سبز در توسعه و بالندگی و نشاط در شهرک‌های صنعتی، تحقق کامل دستیابی به صنعت پاک و پایدار را مستلزم تلاش و همیاری و تعامل گسترده صنعتگران اعلام کرد و گفت: صنعتگران این استان در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

انتهای پیام/آ30


  • آخرین ویرایش:-

حجت‌الاسلام صدیقی:
حضور مردم در انتخابات به خاطر تبعیت از ولایت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: حضور مردم در انتخابات برای تبعیت از دستور ولی فقیه بود.

خبرگزاری فارس: حضور مردم در انتخابات به خاطر تبعیت از ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام کاظم صدیقی عصر امروز در مراسم ختم مهندس امیر انصاری برادر مدیرکل دادگستری استان قزوین که در مسجد محمد رسول‌الله قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز کارکردن در جبهه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و عمرانی مانند کارکردن در جبهه نبرد سخت است و تمام افرادی که در جبهه‌های علمی و هسته‌ای در حال فعالیت هستند مانند خار در چشمان دشمنان قرار گرفته‌اند.

صدیقی عنوان کرد: هنر انقلاب و اسلام این است که انسان‌های مؤمن را در درون خود قرار می‌دهد، یکی از این انسان‌های مؤمن، شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان است که تمام وجودش عشق به امام حسین(ع) بود و در سنگر هسته‌ای نیز خوش درخشید.

امام جمعه موقت تهران در توصیف مؤمنان افزود: مؤمنان چون شیران روز و پارسایان شب در حفظ انقلاب اسلامی در حال تلاش و کوشش هستند.

صدیقی با بیان ویژگی‌های مؤمنان اظهار کرد: مؤمنان کسانی هستند که باری بر دوش دیگران نمی‌گذارند و وجودشان برای دیگران مفید و کارگشا می‌باشد و پیوسته در حال خدمت به خلق خدا هستند.

صدیقی در ادامه خاطر نشان کرد: کشور ایران در پناه قرآن و امام زمان است، آحاد مردم سربازان دین اسلام هستند و جوهری که بر انگشتان مردم در پای صندوق‌های رأی حک شد، حکم گلوله‌ای را داشت که در زمان جنگ توسط بسیجیان بر قلب دشمن نواخته می‌شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات برای تبعیت از دستور ولی فقیه بود و این مهم نشان می‌دهد که مردم توجهی به حزب‌های چپ و راست ندارند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان نصایح دینی عنوان کرد: انسان‌های بزرگ همه را بزرگ می‌بینند و نه کسی را می‌رنجانند و نه از دست کسی رنجیده خاطر می‌شوند، نمونه بارز این صفت در نزد رسول اکرم (ص) مشاهده می‌شود، ایشان وقتی که مورد اذیت و آزار کفار قرار می‌گرفت و با تنی زخمی به خانه می‌رفت عذر افراد خاطی را از خداوند طلب می‌کرد و این نشان از بزرگی است که امروز نیز این شیوه مردان خدا مانند شهریاری‌ها و احمدی‌روشن‌هاست که برای خدا جهاد کردند.

صدیقی عنوان کرد: عبادت به تنهایی نمی تواند انسان را به سر منزل مقصود برساند لذا باید خدمت به خلق خدا را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

صدیقی بیان کرد: اگر تقوا پیشه کنیم خداوند نور علم را در درون ما روشن می‌کند، کسب علم باید با نیت عزت برای جامعه اسلامی، بی‌نیازی کشور از بیگانگان باشد لذا باید نیات خود را در کسب علم برای خدا و انقلاب قرار دهیم.

مجموعه خبرگزاری فارس استان قزوین نیز به مدیرکل محترم و زحمت‌کش استان قزوین، آقای جمال انصاری تسلیت عرض می‌کند.

انتهای پیام/ش10


  • آخرین ویرایش:-

با حضور سرپرست کمیته امداد
نخستین دستگاه وب‌کیوسک خدمات الکترونیکی امداد رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور سرپرست کمیته امداد نخستین دستگاه وب‌کیوسک خدمات الکترونیکی کمیته امداد رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: نخستین دستگاه وب‌کیوسک خدمات الکترونیکی امداد رونمایی شد
گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس همزمان با دومین روز از جشن نیکوکاری و با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد و تبارک سبحانی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در حسینیه ارشاد نخستین دستگاه وب‌کیوسک خدمات الکترونیک کمیته امداد رونمایی شد.

برهمین اساس هموطنان و خیرین می‌توانند با مراجعه به این دستگاه‌ها کمک‌های نقدی خود را در طرح‌های مختلف امداد ارائه کنند.

حسین انواری در حاشیه افتتاح نخستین دستگاه وب‌کیوسک کمیته امداد تصریح کرد: همزمان با افتتاح این دستگاه، 500 نوع از این دستگاه در سراسر کشرو راه‌اندازی می‌شود و خانواده‌ها وخیرین می‌توانند از این طریق کمک‌های خود را به مددجویان و نیازمندان اراده دهند.

وی ادامه داد: کمیته امداد بنا دارد با استفاده از ظرفیت‌ها و روش‌های نوین سطح مشارکت‌های مردمی را افزایش دهد بطوری که در سال جاری طرح‌های مختلفی راه‌اندازی شده است و در آینده نیز از اینگونه طرح‌ها در امداد افتتاح خواهد شد.

به گزارش فارس همزمان با دومین روز از جشن نیکوکاری 15 هزار پایگاه در کمیته امداد و بسیج آمادگی دریافت کمکهای نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران را برای نیازمندان و مددجویان دارند.

انتهای پیام/


  • آخرین ویرایش:-

بلومبرگ عنوان کرد
کاهش عرضه نفت ایران عامل افزایش قیمت جهانی برای دومین روز متوالی

خبرگزاری فارس: به دنبال ارائه پیشنهاد کنگره برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و کاهش عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی، قیمت نفت برای دومین روز متوالی در نیویورک افزایش یافت.

خبرگزاری فارس: کاهش عرضه نفت ایران عامل افزایش قیمت جهانی برای دومین روز متوالی

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، بعد از افزایش ۱.۴ درصدی قیمت نفت در روز گذشته، امروز نیز قیمت نفت 0.4 درصد دیگر افزایش یافت.

کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه هسته‌ای ایران پیشنهاد داده است. این درحالیست که میزان انتقال نفت از خلیج فارس از ۴۰۰هزار بشکه به ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

براساس این گزارش، به دنبال افزایش قیمت نفت که از ماه جولای بی سابقه بوده است تقاضا برای بنزین در "اوکلاهاما" و.. کاهش یافت.

"مایکل مک کارتی" مدیرعامل بازارهای استراتژیک CMC در سیدنی گفت: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تامین نفت به خاطر تنش پیرامون برنامه هسته‌ای ایران سخت‌تر خواهد شد.

براساس این گزارش، در تابلوی الکترونیک معاملات تجاری نیویورک قیمت نفت خام برای تحویل در ماه آوریل با ۳۷ سنت افزایش به ۱۰۶.۵۳ دلار در هر بشکه افزایش یافت. اما قراردادهای جدید فروش نفت دیروز بشکه‌ای ۱.۴۶ دلار افزایش یافت که بالاترین قیمت از ماه مارس است و نشان می‌دهد قیمت نفت در سال جاری ۷.۷ درصد افزایش یافته است.

قیمت نفت برنت نیز برای تحویل در ماه آوریل با ۳۲ سنت افزایش به ۱۲۴.۴۴ دلار در بازار بورس لندن رسید.

طبق این گزارش، اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت نفت نگرانی از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران و همچنین ترس از وقوع درگیری نظامی در خاورمیانه است.

طبق آمارهای بلومبرگ، ایران دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک است و میزان صادرات نفت این کشور در ماه گذشته به ۳.۴۵ میلیون بشکه نفت در روز رسید که کمترین حد آن از سال ۲۰۰۲ است.

انتهای پیام/م.ص


  • آخرین ویرایش:-

توسط مرکز مدیریت راه‌ها
‌محدودیت‌های ترافیکی محور‌‌های مواصلاتی‌ کشور اعلام شد

خبرگزاری فارس: مرکز مدیریت راه‌ها با اعلام اینکه آزادراه کرج-تهران‌ با تردد 106 هزار و 419 وسیله نقلیه پرترددترین محور طی 24 ساعت گذشته بود، محدودیت‌های ترافیکی جاده‌‌ها ‌را برای امروز و فردا اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: ‌محدودیت‌های ترافیکی محور‌‌های مواصلاتی‌ کشور اعلام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها، با توجه به تصاویر دوربین‌های نظارتی مرکز و براساس آخرین گزارشات از سامانه‌های هوشمند ترافیک شماری برخط، در حال حاضر ترافیک در اکثر محورهای ارتباطی به صورت عادی و روان است.

به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود به هنگام سفر حتماً تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

همچنین به غیر از محور فرعی شمشک به دیزین در استان‌های تهران و البرز که به علت بارش برف و نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است، تمامی راه‌های اصلی کشور باز و رفت و ‌آمد در آنها جریان دارد.

* محدودیت‌های ترافیکی محور‌های مواصلاتی در روز جاری و فردا

طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها تردد انواع موتورسیکلت از ساعت 12ظهر روز پنجشنبه 18/12/90 الی ساعت 23 روز جمعه 19/12/90  ازمحورهای کرج – چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

همچنین تردد انواع تریلی و کامیون ازمسیر کرج – چالوس و تردد همه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است. 

در محورهراز‌ تردد تمامی کامیون‌ها به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 13 الی 22 روزپنجشنبه 18/12/90 و از ساعت‌ 8 صبح الی ساعت 22 روز جمعه به تاریخ 19/12/90 در محور هراز ممنوع است. 

در محور زاهدان – زابل وبالعکس تردد تمامی تریلی‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی ازساعت 15 الی 20 روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ‌های 18 و 19/12/90 ممنوع است.

در مسیرفیروزکوه ‌تردد تمامی تریلرها بجز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 8 الی ساعت 22 روزجمعه به تاریخ 19/12/90 ازتهران بطرف قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

در مسیر کرج – چالوس تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 الی 22 روز جمعه به تاریخ 19/12/90 ازکرج تا دهانه شمالی تونل کندوان در استان البرز بمنظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع است.

طبق اعلام این مرکز آزادراه کرج - تهران‌ با تردد 106 هزار و 419 وسیله نقلیه پرترددترین محور طی 24 ساعت گذشته بود.

بنابراین گزارش هموطنان می‌توانند برای آگاهی بیشتر با مراجعه به پایگاه اینترنتی این مرکز به آدرس www.iran141.ir و همچنین تماس با شماره تلفن‌های 141 و 84498666 از آخرین وضعیت راه‌های کشور مطلع شوند؛ ضمناً شماره پیامک 1000141 جهت معرفی مسیر مناسب بین شهرهای مبدا و مقصد (با وارد کردن تلفن مبدا، فاصله و کد تلفن مقصد) آماده پاسخگویی است.

انتهای پیام/س


  • آخرین ویرایش:-
پنجشنبه 18 اسفند 1390  10:37 ب.ظ
توسط: مینا ب

یک چینی معاون صندوق بین المللی پول می شود

خبرگزاری فارس: رئیس صندوق بین المللی پول رسما یک مقام رسمی چینی را به عنوان معاون جدید این نهاد مالی بین المللی معرفی می کند.

خبرگزاری فارس: یک چینی معاون صندوق بین المللی پول می شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس کریستین لاگارد قصد دارد جیان های لین چینی را به عنوان یکی از معاونین اصلی صندوق بین المللی پول معرفی کند.لین از 22 مارس رسما فعالیت خود را به عنوان معاون لاگارد آغاز خواهد کرد . بر اساس این گزارش پیش از این نیز سیدهارت تیواری اهل هند به عنوان معاون راهبردی صندوق بین المللی پول انتخاب و معرفی شده بود.

لاگارد طی بیانیه ای تاکید کرد انتخاب لین به عنوان معاون صندوق بین المللی پول تاثیر زیادی در ارتقا جایگاه کشورهای در حال توسعه و نو ظهور در این نهاد مالی خواهد داشت . تجربیات لین در بخشهای مختلف صندوق بین المللی پول در سالهای گذشته تاثیر زیادی در بهبود کارایی فعالیتهای این نهاد مالی بین المللی خواهد داشت.

لین از دانشگاه اقتصاد و تجارت بین المللی پکن فارغ التحصیل شده است . وی مدرک دکترای خود را از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا دریافت کرده است .

انتهای پیام/م


  • آخرین ویرایش:-
پنجشنبه 18 اسفند 1390  10:37 ب.ظ
توسط: مینا ب

طی سال 2011
فروش خودرو در اروپا 1.4 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: انجمن خودرو سازان اروپا از کاهش چشمگیر فروش خودرو در بازارهای اروپا طی سال 2011 خبر داد .

خبرگزاری فارس: فروش خودرو در اروپا 1.4 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس همزمان با رونمایی از جدیدترین محصولات مرسدس بنز و اوپل در هشتاد و دومین نمایشگاه خودروی ژنو، انجمن خودروسازان در اروپا اعلام کرد نگران مشکل تولید مازاد بر نیاز شرکتهای خودروساز اروپایی است .

بر اساس این گزارش با اجرای برنامه های ریاضتی و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان این انجمن پیش بینی می کند سال 2012 میلادی سالی سخت برای بازار خودروی اروپا خواهد بود . بر این اساس تقاضا برای خرید خودروهای سواری در اروپا از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی تاکنون روند نزولی به خود گرفته است .

کاهش تقاضا برای خودرو در اروپا در ماه دسامبر سال گذشته و ژانویه سال جاری سریع تر از ماه‌های قبل بود. این گزارش حاکی است در مجموع فروش خودرو در اروپا سال گذشته با 1.4 درصد کاهش به سیزده میلیون و ششصد هزار دستگاه رسید . انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد با کاهش تقاضا شرکتهای خودروسازی اروپایی مجبور به بستن بخشی از خطوط تولید خود خواهند شد .

انتهای پیام/م


  • آخرین ویرایش:-

نقدهای حسن رمضانی بر مطالب محمدرضا حکیمی-2
عرفان علامه طباطبایی(ره) مطابق با قرآن و برهان است/ استاد حکیمی گزینشی رفتار می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد عرفان و حکمت حوزه علمیه قم مطالب منتشر شده از سوی استاد محمدرضا حکیمی درباره «بیان علامه طباطبایی در جمع قرآن و عرفان و برهان»، و «بیان خواجه طوسی درباره عقلی توهمی بودن مطالب فلسفه» را به چالش کشید.

خبرگزاری فارس: عرفان علامه طباطبایی(ره) مطابق با قرآن و برهان است/ استاد حکیمی گزینشی رفتار می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن رمضانی از استادان برجسته عرفان و حکمت حوزه علمیه قم، در گفتگوی مشروح با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، برخی از مطالب منتشر شده در آثار استاد محمدرضا حکیمی را نقد کرد که بخش دوم این گفتگو تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود.

نقد برداشت آقای حکیمی درباره بیان علامه در المیزان درباره جمع بین قرآن، عرفان و فلسفه

استاد عرفان حوزه علمیه قم گفت: آقای حکیمی در صفحه 226 کتاب معاد جسمانی در پاورقی که ایشان در چندین جای دیگر هم آن را مطرح کرده می‌نویسد: نیز مطلب صریح و قاطع علامه را در تفسیر المیزان ندیده است که جمع بین قرآن و فلسفه و عرفان را مانند محالات اصلی یعنی محالات ریاضی و علاج مرگ دانسته‌اند و در آنجا حریت علمی خویش و فهم درست خود را نسبت به معارف وحیانی به اثبات رسانده است.

وی گفت: باز هم در اینجا جناب آقای حکیمی مصادره به مطلوب انجام داده و سخن را طبق میل و فهم خودشان از علامه نقل کرده‌اند. آدرس این سخن از علامه طباطبایی در جلد پنجم المیزان، صفحه 283 است.

حجت‌الاسلام رمضانی ادامه داد: جناب آقای حکیمی در کتاب‌های دیگرشان نیز خیلی روی این مطلب مانور داده‌اند. از جمله در صفحه 253 کتاب مقام عقل. در این کتاب، بعد از عنوان جدایی دین، فلسفه و عرفان آمده: این طرز فکر خاص اصحاب مکتب تفکیک نیست اهل نظر و ابتلا می‌دانند دین ماهیةً و منشاءً چیزی است و فلسفه چیزی و عرفان چیز دیگر.

وی گفت: بعد می‌نویسد از اینگونه اعترافات صریح از سوی پختگان اهل فن بسیار است از جمله علامه طباطبایی ایشان کسانی را که در صدد جمع بین فلسفه و عرفان و دین بر آمده‌اند را به چهار دسته تقسیم می‌کند: 1.کسانی که خواستند میان ظواهر دینی و عرفان جمع کنند مثل ابن عربی و عبدالرزاق کاشی (استاد رمضانی: که صحیحش عبدالرزاق قاسانی است) 2. کسانی که خواستند بین فلسفه و عرفان جمع کنند مثل فارابی و سهروردی 3. کسانی که خواستند میان ظواهر دینی و فلسفه جمع کنند مانند قاضی سعید 4. کسانی که خواستند میان همه یعنی فلسفه، دین و عرفان جمع کنند مثل ابن سینا و صدر المتالهین و سپس درباره حاصل تلاش و کوشش این چهار دسته می‌فرماید: با وجود همه این تلاشها اختلاف ریشه‌ای میان این سه طریق (فلسفه ، عرفان و دین) به قوت خود باقی است و کوششهای فراوانی که برای ریشه کن کردن این آتش به عمل آمده نتیجه‌ای نداشته جز ریشه‌ای‌تر شدن این اختلاف و شعله ورتر شدن آتش ناسازگاری بطوریکه دیگر درمانی برای آن نمی‌شود مانند مرگ که درمانی ندارد. این سخن صریح یکی از بزرگان و شارحان فلسفه اسلامی است و حجتی است برای کسانی که به فلسفه نگاهی سطحی اندیشانه و تعصب آلود دارند شاید که متنبه شوند.

استاد حوزه در تحلیل این قسمت گفت: اگر یک انسان منصف بی‌تعین و بی‌رنگ و بدون گرایش به این قسمت المیزان به صورت کامل مراجعه کند چیزی را می‌فهمد که با آنچه جناب آقای حکیمی فرموده زمین تا آسمان فرق می‌کند.

وی ادامه داد: آنچه را که علامه در آن قسمت المیزان آورده است در حقیقت حکایت یک درد است. حکایت یک آسیب و مصیبت است و منظور این است که چون افراد راه را گم کرده‌اند و در مسیر واقعی قرار نگرفته‌اند عده‌ای یک جور فکر کردند و عده‌ای جور دیگر و عده‌ای جور دیگر و یک عده هم که فهمیدند قضیه از چه قرار است و متوجه شدند که دین خدا یک دین برهانی است و یک دین عرفانی و دینی است جامع در همه ابعاد، در نظریات بهترین نظریات را دارد، در مباحث عرفانی بهترین عرفانیات را دارد، در مسایل کلام بهترین مطالب کلامی را دارد و در شرعیات بهترین مسایل شرعی را دارد، سعی کردند این دعواها را ختمش کنند و این سوء برداشت‌ها را از میان بردارند اما متاسفانه نشده و بعد از این هم نخواهد شد.

وی گفت: مثل اینکه بگوییم: انبیا از آدم تا خاتم سلام‌ الله علیهم به نیت اصلاح بشر و حاکم کردن عدالت آمدند ولی متاسفانه نشد و تا وقتی که اوضاع همین است نخواهد شد مگر اینکه دستی ز غیب بر آید و کاری بکند. آیا شما از این جمله می‌توانید استفاده کنید که به طور کلی، سعی و کوشش در اصلاح بشر، بیهوده و غلط است؟ و سعی برای حاکم کردن عدالت، تلاشی نادرست است؟ انبیا که نتوانستند، تا الان هم  نشده و بعد از این هم معلوم نیست بشود مگر با ظهور حضرت حجت (عج). آیا می‌توان با این بهانه بر روی این سعی و تلاش خط بطلان کشید؟ یقینا نه.

حجت‌الاسلام رمضانی افزود: علامه طباطبایی به عنوان یک حکیم، فیلسوف و عارف متشرع که خود بین همه این امور به ظاهر متفاوت جمع کرده، آیا می‌گوید منی که دنبال فلسفه و عرفان هستم و سعی می‌کنم عرفانم و فلسفه‌ام را با دین تطبیق دهم، سعی من بی‌خود و بی‌فایده است. یعنی خودش زیر بنای کار خودش را می‌زند؟ نخیر جریان این است که ایشان به عنوان یک انسان دلسوز که خودش را عقبه آخوند ملا صدرا و دیگر افرادی می‌داند که برای خاموش کردن این نزاع‌ها کوشش کرده‌اند، آن مطلب را بیان کرده است.

وی گفت: مثل این جریان، مَثَل سه نفری است که سر غذای ظهر دعوایشان شده بود یکی می‌گفت انگور بخوریم یکی می‌گفت اوزوم بخوریم و دیگری می‌گفت عنب بخوریم تا اینکه یک نفر که به هر سه زبان مسلط بود آمد و میانشان اصلاح کرد و گفت همه اینها یک چیز می‌گویند ولی زبان همدیگر را نمی‌فهمند و به فرمایش زیبای امام خمینی (ره) شما دعواهایتان بخاطر این است که زبان همدیگر را نمی‌فهمید. این نظر امام بود و محیی الدین هم همین را می‌گفت و جناب علامه نیز همین را می‌گوید که نشد و موفق نشدیم و با توجه به این مبانی که آقایان دارند و با توجه به سوء ظنی که به یکدیگر پیدا کرده‌اند این مصلحان تا آخر هم به هدفشان نمی‌رسند.

استاد حوزه گفت: آیا معنای این سخن آن است که این‌ها اصلا جمع شدنی نیست؟ پس علامه طباطبایی چه کرده؟ علامه حسن زاده آملی چه کرده؟ آخوند ملا صدرا چه کرده؟ و دیگران چه کرده‌اند که عرفانشان مطابق با قرآن، قرآنشان مطابق با برهان بوده و همه را در خود جمع کرده بودند.

وی افزود: اگر نشده و نمی‌شود همه این دعواها برای چه بوده؟ علامه دنبال چه بوده؟ چرا به خاطر فلسفه و عرفان اینهمه سختی را تحمل کردند، تکفیرها و تفسیق‌ها را تحمل کردند؟ هیچ انسان عاقلی این را نمی‌پذیرد که علامه بخودش بگوید نمی‌شود و بعد هم به دنبال یک امری که نمی‌شود راه بیفتد و بعد به همین دلیل دیگران با او در بیفتند و علامه مقاومت کند. پس حضرت استاد آقای حکیمی باید این مشکل را حل کنند که چطور ممکن است علامه طباطبایی به عنوان یک انسان عاقل از یک طرف بگوید نمی‌شود و محال است و از طرف دیگر خود به سمت این نشدن حرکت کند؟

استاد عرفان حوزه و دانشگاه گفت: نکته بعد اینکه باید از جناب آقای حکیمی پرسید: مطلب علامه طباطبایی (ره)، ناظر به مقام ثبوت است یا مقام اثبات؟ علامه با توجه به مقام ثبوت می‌گوید نمی‌شود یا با توجه به مقام اثبات؟

وی تاکید کرد: ما می‌گوییم: آنچه که از فرمایش علامه استفاده می‌شود این است که ایشان ناظر به مقام اثبات، آن هم با این تشتت‌ها و تفرق‌ها و سوء برداشت‌ها و سوء ظن‌ها می‌گوید نمی‌شود نه مقام نفس الامر و واقع؛ پس جناب آقای حکیمی! شما چگونه چنین فرمایشی را با توجه به مقام ثبوت به گردن ایشان می‌گذارید؟

وی ادامه داد: علاوه اینکه افراد مورد وثوق و اطمینان از مرحوم علامه طباطبایی نقل کرده‌اند که ایشان می‌فرمودند: مرحوم آخوند ملا صدرا بین این امور جمع کرد و همچنین از ایشان نقل کرده‌اند که فرمودند: خیلی‌ها تلاش کردند ولی نشد و این توفیق به دست آخوند ملا صدرا انجام شد. لطفا این نقل‌ها را که افراد و شاگردان موثق علامه، از ایشان داشته‌اند نیز مورد توجه قرار دهید.

وی در پایان این قسمت از گفت‌وگوی خود با فارس یادآور شد: نکته بعدی اینکه، بر فرض محال، اگر علامه حرف شما را در یک جا زده باشد، در صد جای دیگر از عرفان و برهان دفاع کرده و کارنامه عملیشان نیز سراسر قرآن و عرفان و برهان است، چرا اینها را لحاظ نمی‌کنید و گزینشی رفتار می‌کنید؟ همه عملکرد و نوشته‌های علامه را دیدن و جمع کردن بین آنها هنر است. 

نقد برداشت‌های استاد حکیمی از مطلب خواجه نصیرالدین طوسی

استاد برجسته فلسفه حوزه علمیه در ادامه بحث، به نقد یکی دیگر از موارد مطرح شده در کتاب‌های استاد حکیمی پرداخت و گفت: یکی دیگر از مواردی که جناب آقای حکیمی مصادره به مطلوب کرده و مطلب را آنگونه که خود می‌خواسته دریافت کرده، مطلبی است که در حاشیه (پاورقی) صفحه 323 کتاب معاد جسمانی در حکمت متعالیه آورده است. ایشان می‌نویسد: و سخنان بزرگان و اقطابی در تعقل چونان خواجه نصیر الدین طوسی را هم دور می‌زنند که می‌فرماید مطالب فلسفی، عقلیِ محض نیست بلکه عقلی توهمی است. از این جهت شناخت حق و باطل مسائل فلسفی امکان ندارد و اختلاف‌های دائمی میان اهل فلسفه از همین جاست.

وی گفت: این مطلب از جناب آقای حکیمی در این صفحه و در آغاز کتاب معاد جسمانی و در کتاب مقام عقل و چند جای دیگر آمده است.

استاد رمضانی گفت: تمرکز آقای حکیمی بر آغاز فرمایش جناب خواجه نصیر الدین طوسی در اوایل شرح اشارات است. این جمله خواجه، بسیار زیبا و دقیق است که عبارت آن به قرار زیر است که ببینیم جناب آقای حکیمی چه فهمیده است: «اعلم أن هذین النوعین من الحکمة النظریة أعنی الطبیعی و الإلهی لا یخلوان عن انغلاق شدید و اشتباه عظیم إذ الوهم یعارض العقل فی مأخذهما و الباطل یشاکل الحق فی مباحثهما و لذلک کانت مسائلهما معارک الآراء المتخالفة و مصادم الأهواء المتقابلة حتى لا یرجى أن یتطابق علیها أهل زمان و لا یکاد یتصالح علیها نوع الإنسان و الناظر فیهما یحتاج إلى مزید تجرید للعقل و تمییز للذهن و تصفیة للفکر و تدقیق للنظر و انقطاع عن الشوائب الحسیة و انفصال عن الوساوس العادیة فإن من تیسر له الاستبصار فیهما فقد فاز فوزا عظیما و إلا فقد خسر خسرانا مبینا لأن الفائز بهما مترق إلى مراتب الحکماء المحققین الذین هم أفاضل الناس و الخاسر بهما نازل فی منازل المتفلسفة المقلدین الذین هم أراذل الخلق».

وی گفت: نمی‌دانم چرا آقای حکیمی این عبارات را با هم نمی‌بیند؟ چرا این قسمت از عبارت خواجه را نمی‌بیند که فرموده: لأن الفائز بهما مترق إلى مراتب الحکماء المحققین الذین هم أفاضل الناس و الخاسر بهما نازل فی منازل المتفلسفة المقلدین الذین هم أراذل الخلق

حجت‌الاسلام رمضانی گوشزد کرد: این عبارت خواجه نصیرالدین طوسی کجا و فهم آقای حکیمی از عبارت کجا! ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا! خواجه می‌گوید: مسیر حکمت طبیعی و حکمت الهی، مسیر پر پیچ و خمی است اشتباهات بزرگی ممکن است پیش بیاید، شرایط رفتن چنین و چنان است، کسی که به این علوم می‌پردازد باید عقلش را تجرید کند، ذهنش را پاک کند که بتواند حق را از باطل جدا کند، فکرش را پاک و نظرش را دقیق کند، از شوائب حسی منقطع بشود و ... سپس می‌فرماید اگر در این راه با این شرط و شروط وارد شدی و پیروز شدی به بالاترین و بهترین مرتبه، یعنی مرتبه حکمای محقق، راه می‌یابی که برترین افرادند (چرا آقای حکیمی این عبارتها را نقل نمی‌کند و تنها گزینشی عمل می‌کند) و گرنه به منزل فیلسوف نمایان مقلد که اراذل خلق هستند نزول پیدا می‌کنی.

وی ادامه داد: عبارت ناصواب آقای حکیمی می‌گوید: خواجه نصیر گفته مطالب فلسفی بطور کلی عقلی محض نیست بلکه عقلی توهمی است و از این جهت  شناخت حق و باطل مسایل فلسفی  امکان ندارد و اختلاف های دایمی میان اهل فلسفه از همین جاست.

استاد عرفان اسلامی گفت: آقای حکیمی! استاد عزیز و محترم، باید آنچه را که خواجه فرموده فهمید نه اینکه آنچه را که خود می‌خواهیم، بفهمیم و بر خواجه تحمیل کنیم! مگر تفسیر به رأی چیزی جز این است؟

وی گفت: چه بگویم از جفا به انسان‌های شاخصی همچون خواجه نصیر که عمری را در احیای علوم فلسفی و عقلی صرف کرده و بعد به او نسبت می‌دهند که ایشان فرموده مباحثی که ما این همه برایش زحمت کشیده‌ایم  عقلی توهمی است و اعتباری ندارد. کدام آدم عاقلی عمرش را صرف مسائلی می‌کند که معلوم نیست عقلی است یا وهمی؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی در این بخش از گفت‌وگو مثالی زد و گفت: مثل اینکه فقیهی برجسته، بگوید اجتهادکردن و استنباط احکام، کاری دشوار و پیچیده است، در آن احتمال خطاهای بزرگی وجود دارد، خیلی‌ از فتواهای به ظاهر متخالف به خاطر سختی کار است و هر کسی نمی‌تواند اجتهاد کند، برخی از اوقات ادله معتبر با ادله غیر معتبر اشتباه گرفته می‌شود، اجتهاد مقدمات لازم دارد، شرایط می‌خواهد، زحمت می‌خواهد اگر کسی با همه این شرایط و مقدمات زحمت بکشد می‌تواند به اجتهاد صحیح دست یابد و گرنه به خطا می‌رود.

وی گفت: آنگاه کسی که کل عبارت را لحاظ نمی‌کند بیاید و با تکیه بر برخی از عبارات بالا بگوید: خود فلان فقیه برجسته، اعتراف کرده اجتهاد کاری دشوار و پیچیده و سراسر خطا و اشتباه است و خیلی از اوقات ادله معتبر با ادله نامعتبر اشتباه گرفته می‌شود و به همین خاطر فقها همیشه باهم اختلاف نظر دارند و سپس از سر خود نتیجه بگیرد که فقه پر از اشتباه است و کار فقیه مغشوش وغیر قابل اعتماد است. 

وی افزود: هرگاه مفاد عبارات بالا این باشد ـ که قطعا نیست ـ مفاد عبارت خواجه نصیرالدین طوسی هم همان معنایی است که آقای حکیمی بیان کرده‌اند که هیچ‌گاه معنای مراد خواجه، آن معنا نخواهد بود.

وی تاکید کرد متاسفانه جناب آقای حکیمی فرمایش بسیار دقیق و حساب شده و وزین جناب خواجه نصیر الدین طوسی در ابتدای شرح اشارات را طبق میل خود معنا و از آن استفاده ابزاری کرده است که به چند نمونه اشاره می‌شود.

موارد متعدد استفاده ابزاری از کلام خواجه نصیر با توجه به فهم نادرست

استاد رمضانی گفت: جناب آقای حکیمی در صفحه 312 معاد جسمانی در حکمت متعالیه با توجه به تعریف معروف حکمت «الحکمة صیرورة الانسان عالما عقلیا مضاهیا للعالم العینی (استاد رمضانی: البته در کتاب ایشان للعالم الحسی آمده) می‌گوید: "روشن است که اطلاع از مقداری مفاهیم و اصطلاحات با ادله نظری آنها (که اغلب در تضاد با ادله نظری مخالف قرار دارد و می‌تواند داشت و با تصریح خواجه نصیر الدین طوسی به عقلی ـ توهمی بودن داده‌های عقلی فلسفی) صیرورت یاد شده تحقق نخواهد یافت" یعنی: مراد فیلسوف از فلسفه این است که بشود یک عالم عقلی مشابه با عالم عینی که با توجه به گفته خواجه، این صیرورت اصلا و هیچ‌گاه تحقق پیدا نمی‌کند. فلسفه‌ای که داده‌های آن عقلی وهمی است، چطور می‌تواند انسان را به این هدف برساند که بشود عالمی عقلی، مضاهی و مشابه با عالم عینی؟!

وی گفت: در اینجا عرض می‌شود: اولا در قسمت قبلی عبارت خواجه در اشارات و فهم آقای حکیمی از آن، مورد توجه قرار گرفت و بر اهل انصاف معلوم شد که ایشان، چگونه کلام خواجه را به نفع خود و اندیشه خود، مصادره کرده‌اند. لذا این گفته ایشان که براساس فهم نادرست از کلام خواجه است و اعتباری ندارد. ثانیا چطور ما می‌توانیم این سخن را از جناب خواجه به عنوان یک حکیم، فیلسوف، متدرّب در فن و شارح اقوال فلاسفه و حکما بپذیریم که از یک طرف معتقد باشد هدف فیلسوف این است که بشود عالما عقلیا مضاهیا للعالم العینی و بگوید من به عنوان یک فیلسوف دنبال این هستم و نیز ابن سینا و دیگران هم دنبال همین بوده و هستند و بعد خود ایشان بیاید و بگوید داده‌های فلسفه، عقلی توهمی است و خودش علیه خودش حرف بزند؟! چطور می‌توان این را پذیرفت؟ جناب آقای حکیمی شما چطور این را در خود هضم کرده‌اید که چنین چیزی را به خواجه نسبت می‌دهید؟

وی تاکید کرد: صحبت سر نسبت دادن است و کاری نداریم به اینکه آقای حکیمی می‌خواهد به سخنان خواجه استناد کند یا نکند، اختیار با خود ایشان است، بحث ما سر نسبت دادن است. شما به جناب خواجه چیزی را نسبت می‌دهید که یک انسان عاقل و منصف، آن را نمی‌پذیرد، یعنی یک نفر عاقل منصف نمی‌پذیرد که خواجه طوسی حکیم بگوید من به عنوان یک فیلسوف هدفم از فلسفه این است که بشوم عالم عقلی مضاهی با عالم عینی و بعد هم خودش در باره کار و متاعش آن گونه نظر بدهد و بگوید داده‌های فلسفه عقلی توهمی است و هیچ اعتباری ندارد. اینها را چطور می‌توان توجیه کرد؟

پژوهشگر علوم عقلی و عرفانی گفت: جناب آقای حکیمی در صفحه 80 و 81 کتاب مقام عقل، همین فرمایش خواجه را با یک تعبیر دیگر که بسیار مایه تعجب و تاسف است نقل می‌کند و بعد ترجمه می‌کند: "و بدان که این دو رشته از حکمت نظری (طبیعیات و الهیات) همواره آکنده‌اند از پیچیدگی‌های سخت و اشتباهات بزرگ...".

وی گفت: «همواره» یعنی «همیشه»، «آکنده» یعنی «پُر» ( همواره و آکنده، در عبارت آقای حکیمی آمده)، و «لایخلوان» یعنی «خالی نیستند» و «انغلاق شدید و اشتباه عظیم» که هر دو مفرد و نکره‌اند یعنی «پیچیدگی شدید و اشتباه بزرگ» (که در عبارت خواجه آمده). اهل ادب و انصاف توجه کنند که آیا واقعا عبارت همواره آکنده‌اند از پیچیدگی‌های سخت و اشتباهات بزرگ ..." که آن را آقای حکیمی آورده‌اند ترجمه «لا یخلوان عن انغلاق شدید واشتباه عظیم» است؟ یا اینکه خواجه فرموده‌اند: این دو از اشتباه بزرگ و پیچیدگی شدید  خالی نیستند. (آن هم با توجه به کلمات بعدی همین عبارت خواجه، به خاطر غموض مسایل فلسفی و عدم رعایت شرایط مربوطه)

حجت‌الاسلام رمضانی گفت: «خالی نیست» یعنی اجمالا وجود دارد؛ ولی جناب آقای حکیمی «لا یخلوان» را که به معنای خالی نیستند، «همواره آکنده‌اند» ترجمه می‌کند و در نهایت آنچه را که خود به آن معتقد است از زبان خواجه به دیگران القاء می‌کند که فلسفه همواره آکنده و پُر از اشتباهات بزرگ است.

وی گفت: آقای حکیمی! ما شما را ادیب و متخصص در ادبیات عرب و ادبیات فارسی می‌دانیم آیا انصافا شما خود این ترجمه را قبول می‌کنید؟!

استاد رمضانی گفت: ایشان باز در صفحه 257 همین کتاب (مقام عقل) می‌گوید: «چقدر مناسب است سخن فیلسوف بزرگ خواجه نصیر الدین طوسی را نقل کنیم با اینکه مکرر نقل کرده‌ایم تا معنای کلام مولا علی (علیه‌السلام) روشن‌تر شود. خواجه نصیر در آغاز شرح فلسفه اشارات می‌گوید بدان که فلسفه نظری از طبیعیات و الهیات سراسر پُر از اشکالات و اشتباهات بزرک است».

وی گفت: ایشان در این عبارت نیز به غلط «لایخلوان» را به «سراسر پُر» معنا کرده و در نهایت فهم خود را بر عبارات خواجه تحمیل نموده‌اند و کل عبارات را از صدر تا ذیل مورد ملاحظه قرار نداده‌ و یا نخواسته‌اند قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسن رمضانی گفت: آقای حکیمی! آیا ممکن است این مشکل را برای ما و دوستانتان حل نمایید و بفرمایید که اگر خواجه واقعا ـ همان طور که شما می‌گویید ـ  معتقد است طبیعیات و الهیات فلسفی سراسر از اول تا به آخر پر از اشکالات و اشتباهات بزرگ است، پس چرا عمر خود را در این راه صرف کرده و پس از این اقرار و این اعتراف، به شرح اشارات که یک کتاب فلسفی است می‌پردازد؟ آیا ایشان خواسته اشکالات و اشتباهات بزرگ را شرح دهد؟ آیا شما به عنوان یک ادیب، بدون حب و بغض، عبارت «لایخلوان» را به «سراسر پُر» ترجمه می‌کنید؟ اگر این است که باید بر چنین ادبیاتی، نمرده نماز کرد اما بدانید که خوب می‌دانید یک انسان متخصص در ادبیات هیچ گاه آن عبارت را این‌طور معنا نمی‌کند.

استاد عرفان حوزه علمیه گوشزد کرد: مراد خواجه این است که فلسفه امر پیچیده‌ و مشکلی است و اگر شرایط لازم وجود نداشته باشد و شخص از استعداد خاص، سلامت نفس، دقت نظر، تجرید عقل و استقامت فکر برخوردار نباشد قطعا برای او اشتباهات عظیمی رخ می‌دهد لذا کسی که می‌خواهد فلسفه بخواند باید ذهنش پاک باشد، اهل دقت و دارای ذوق و استعداد باشد و بتواند با ذوق و استعداد و زیرکی و ذکاوت در این راه قدم بر دارد تا اینکه  در این فن به دام اشتباهات نیفتد، که اگر افتاد به دره هولناک تفلسف سقوط کرده و می‌شود ازجمله فیلسوف نماهایی که اراذل خلق‌اند؛ ولی اگر با دقت تمام و شرایط مربوطه، در مسیر فلسفه قدم گذاشت و به دام اشتباهات نیفتاد، عروج کرده و می‌شود فیلسوف واقعی و از جمله حکمای محققی که افاضل مردم هستند.

وی اضافه کرد: مراد خواجه این است اما شما آمده‌اید و به صورت یک جمله خبریه، برای عام و خاص، طلبه و دانشجو، مسلمان و غیر مسلمان و همه و همه، از قول جناب خواجه حکیم و فیلسوف، یک تابلوی بزرگ و پررنگ ترسیم کرده و می‌گویید: فلسفه از طبیعیات تا الهیات سراسر پُر از اشکالات و اشتباهات بزرگ است! الی الله المشتکی از این انصاف و این برداشت!

ادامه دارد...

انتهای پیام/ک


  • آخرین ویرایش:-
پنجشنبه 18 اسفند 1390  10:37 ب.ظ
توسط: مینا ب

مدیرکل ارشاد خوزستان:
مسجد کانون بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مساجد را کانون بیداری اسلامی عنوان نمود و بر توسعه و تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: مسجد کانون بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید لطف الله سپهر ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان، اظهار داشت: نقش مساجد از صدر اسلام تاکنون بر کسی پوشیده نیست اما امروز مساجد باب جدیدی از فعالیت‌ها و رویداد‌ها را به روی مردم گشوده‌ است.

وی افزود: پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر تعداد مساجد در کشورهای غربی و آمریکایی یک‌هزار و ۲۹ باب بود این در حالی که پس از وقوع حادثه این تعداد به ۲هزار و ۱۰۶ باب مسجد افزایش یافت که این تاثیرگذاری مساجد در دنیا وظیفه و رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

سپهر ادامه داد: واکسینه کردن جوانان در حوزه دینی و اعتقادی به ویژه در مورد پاسخگویی به شبهاتی که در جامعه به جوانان القا می‌شود، بر عهده مساجد است.

وی با اشاره به اینکه عترت و قرآن دو گوهر جدانشدنی هستند، گفت: رسالت ما در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد، ایجاد انس بین جوانان و قرآن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر به کار بردن سلیقه فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: این کانون‌ها باید محلی برای تربیت جوانان هنرمند در زمینه‌های تئا‌تر، موسیقی، شعر و هنرهای تجسمی باشند.

وی با تاکید بر اهتمام ورزیدن به کیفیت فعالیت‌ها و ارتقای مسائل مذهبی و قرآنی در برنامه‌های مساجد گفت: در برخی مساجد کارهای فرهنگی و هنری پردازش می‌شود اما مسائل قرآنی نادیده گرفته می‌شود.

سپهر با تاکید بر اینکه سال آینده باید تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به یک‌هزار کانون و تعداد موسسه‌های قرآنی به ۲۰۰ موسسه افزایش یابد، بیان کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان طی دو سال اخیر از ۳۱۲ به ۷۰۰ کانون افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سالانه باید نمایشگاهی از فعالیت‌های کانون های مساجد در شهرستان‌ها برگزار شود.

سپهر با تاکید بر اینکه باید در هر مسجدی یک کانون فرهنگی و هنری و یک موسسه قرآنی تاسیس و راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: شهرستان هایی که زیر ۲۰کانون فرهنگی و هنری و کمتر از سه موسسه قرآنی داشته باشند در ارزشیابی آنها تاثیر منفی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: دولت، دولت مساجد و امور قرآنی است و باید از این زمینه استفاده مطلوب کرد و نیز از تسهیلات موجود برای رشد روحیه معنوی و قرآنی و دینی استفاده کرد.

انتهای پیام/صا10


  • آخرین ویرایش:-
  • تعداد کل صفحات :8  
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6  
  • 7  
  • ...  
آخرین پست ها
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات